ועדת הבחינה הודיעה על תוצאות ההשגות על הבחינה ללשכת עורכי הדין

    יוסי אשר No Comments on ועדת הבחינה הודיעה על תוצאות ההשגות על הבחינה ללשכת עורכי הדין

    ועדת הבחינה ללשכת עורכי הדין הודיעה היום על ההחלטות בנוגע להשגות על תוצאות הבחינה ללשכת עורכי הדין • הוועדה: "קיימנו דיון ארוך על ההשגות שהוגשו – בשיטת בית הלל" • "אין ולא הייתה כל כוונה או מגמה להקשות ולהחמיר במיוחד במועד הבחינה האחרון, ושיקולי הוועדה הינם עניינים בלבד"

    אפי נוה יו"ר לשכת עורכי הדין צילום: פייסבוק רשמי
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבחינות של לשכת עורכי הדין הודיעה היום את תשובתה בעניין ההשגות על בחינת ההסמכה (מועד חורף  2016).

    הוועדה הבוחנת בראשות נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, השופט יוסף אלרון, התכנסה ביום 23.11.16 וקיימה דיון ארוך בהשגות שהוגשו ביחס לבחינת ההסמכה.

    בפני הוועדה עמדו פניותיהם של שרת המשפטים, ראש הלשכה, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט וחברי ועדת חוקה לבחון את ההשגות שהוגשו, בגישת בית הלל.

    בסיכומו של דבר, לאחר בחינה מעמיקה ופרטנית של כלל ההשגות, החליטה הועדה הבוחנת לקבל את ההשגות הבאות כדלקמן:

    שאלה מס' 83 בגרסה 1  (98 בגרסה 2)– נפסלה.

    שאלה מס' 86 בגרסה 1 (95  בגרסה 2) – נפסלה.

    בשאלה מס' 1  בגרסה 1  (20  בגרסה 2)– התקבלה ההשגה ביחס למסיח נוסף באופן שגם תשובה ב' תיחשב כתשובה נכונה נוספת.

    בשאלה מס' 39 בגרסה 1  (22   בגרסה 2)– התקבלה ההשגה ביחס למסיח נוסף באופן שגם תשובה ד' תיחשב כתשובה נכונה נוספת.

    כפועל יוצא מקבלת ההשגות הנ"ל עברו את הבחינה 169 נבחנים נוספים ואחוז המעבר הכללי עלה מ-30% ועומד כעת על 37% .בסה"כ עברו את הבחינה לאור ההשגות 915 נבחנים. כמו כן, אחוז המעבר של הנבחנים אשר זו הבחינה הראשונה שלהם עלה מ- 42% ל 49%. לא תישלח הודעה אישית לכל נבחן על תוצאות השגתו.

    ציונים מעודכנים בעקבות החלטת ועדת הבחינות יתפרסמו בתיק האישי ביום 27.11.16 החל מהשעה 14:00.

    נבחן אשר יעבור את הבחינה בכתב כתוצאה מקבלת ההשגה, יוזמן לבחינות ההתמחות בעל-פה אשר יתקיימו ביום חמישי, 1.12.16, החל מהשעה 16:00, בלשכה בירושלים.

    מהוועדה נמסר כי החלטות ועדת הבחינות הן סופיות והוועדה לא תדון בהשגות חוזרות.

    הוועדה התייחסה לטענות והפרסומים השונים, וביקשה להבהיר כי: חברי הוועדה מכהנים בה בהתנדבות עפ"י מינוי ישיר מאת שרת המשפטים. הוועדה הינה ועדה עצמאית ובלתי תלויה ובניגוד מוחלט לחלק מהפרסומים והטענות השונות, לשכת עורכי הדין אינה מעורבת בניסוח השאלות בבחינה, והטלת דופי בשיקולי הוועדה ועבודתה, אינה במקומה. אין ולא הייתה כל כוונה או מגמה להקשות ולהחמיר במיוחד במועד הבחינה האחרון, ושיקולי הוועדה הינם עניינים בלבד.

    בתגובה מסר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה: "לשכת עורכי הדין מודה לוועדה הבוחנת בראשותו של הנשיא אלרון על עבודתה המסורה שנעשית בהתנדבות מלאה. אני מבקש לברך על ההחלטה בהשגות ותוצאתן, שהביאה להעלאת אחוז המעבר הכללי ל- 37%, וקבלת ערעורם של 169 נבחנים שיצטרפו בקרוב ללשכת עורכי הדין ומאחל להם הצלחה גם בבחינות בעל פה. כפי ששרת המשפטים הודיעה לאחרונה, בשנה הבאה תשתנה מתכונת בחינת ההסמכה באופן שלצד הדין הפרוצדורלי הקיים היום יתווספו לה גם דין מהותי וניסוח מסמכים משפטיים. מתוך כך, הלימודים המהותיים במהלך כל ארבע שנות הלימוד של הסטודנטים יוכלו לבוא לידי ביטוי אמיתי, באופן שהבחינה במתכונתה החדשה תשקף ידע משפטי, ניתוח משפטי וניסוח משפטי ויש לקוות שלא יהיו עוד טענות מסוג אלה שעלו לאחרונה ביחס לבחינת ההסמכה".



    0 תגובות